Stenåldern i Norden
För 13 000 år sedan började isen som låg över Norden att smälta, först i söder, sedan i norr. Då kom de första människorna till Skåne och det blev stenålder i det som i dag är Sverige. För 9 000 år sedan hade all is smält bort. Då fanns det människor i
Källangivelse
Vill du komma åt hela artikeln?
Objektiv och pålitlig kunskap.
Prova det, du kommer att gilla det!
Marknadsledare i Sverige.