Uppslagsverket

Uppslagsverket
Logga in
stenåldern

Stenåldern i Norden

För 13 000 år sedan började isen som låg över Norden att smälta, först i söder, sedan i norr. Då kom de första människorna till Skåne och det blev stenålder i det som i dag är Sverige. För 9 000 år sedan hade all is smält bort. Då fanns det människor i

Källangivelse

Vill du komma åt hela artikeln?
  • Objektiv och pålitlig kunskap.

  • Prova det, du kommer att gilla det!

  • Marknadsledare i Sverige.

eller
Är du lärare? Starta din kostnadsfria provperiod härifrån.